Sivut

5.6.2013

Hello this is Oonariina speaking, how may I help you?

Noniin. Nyt oon melkein päässyt jetlagista eroon (vaikka vieläkin herään  6-7 aikaan aamulla ylivirkeenä ja lähen pyöräilee rannalle) ja alkanut tottumaan taas tähän jenkkikulttuuriin. Maanantaina olikin erityinen päivä koska: mun ihka ensimmäinen työpäivä! Eipä tämä tyttö päässytkään vaan "seurailemaan"meininkiä sivusta harjoittelijana vaan puhelin käteen ja soittamaan hotelleihin, ravintoloihin ja autovuokraamoihin. A-PU-A.
Niinkuin hyvin mulle sanottiin: "kyllähän sut pitää heti leijonan kitaan heittää että opit!" Alkuun kädet täristen yritin saada jotain järkevää ja asiallista sanottua puhelimeen ja kyllä se siitä pikkuhiljaa alkaa luonnistumaan! Toivottavasti. Toimistolla on vain kolme ihmistä mun lisäksi joten mun apua kyllä tarvitaan, of course ku oon niin fabulous.

Here we go! (lukulasit, ei nörttilasit)

Mun oma työpöytä! Joo ei kaikkea tosiaankaan tehä vielä koneella ku paperit on kivoja


Firma, jossa olen töissä on siis B2B yritys (matkailun tyypit tietää.. ;) ) eli matkatoimistot ympäri Suomea ottavat meihin yhteyttä ja koittavat saada asiakkaiden toiveiden mukaista matkaa Yhdysvalloissa tai Kanadassa. Meidän homma on sitten hoitaa hotellit, kuljetukset, mahdolliset konsertti/urheilu/teatteriliput, opaspalvelut, pöytävaraukset, autonvuokraukset ja oikeastaan kaikki mahdollinen. Eli emme suoranaisesti ole yhteydessä asiakkaisiin vaan matkatoimistoihin.

Viikko on siis alkanut aika kovalla tahdilla ja uutta asiaa on niin paljon että pakko päästä kohta shoppailemaan! Hehehe. Ja pakko myös nostaa itselleni hattua nimittäin.. En oo palanu vielä yhtään!

Santa Monica Pier

Pyörälenkillä!

Rannalla on pyöräilijöille omat tiet, erittäin huomaavaista

Beachvolley!

Joskus vois noissa rantataloissa kyllä asua.

Eiks jalkakuva oo aina pakollinen? 

Mun kulkuväline! Kuka muka autoo tarvii?

Mauri-Antero pääs mukaan Losiin <3

Mun eka kantiskortti! 

Autosta bongasin upeen puun nimeltä Jakaranda (true fact)

Innolla odotan mitä kaikkea muuta pääsen toimistolla tekemään (ja häsläämään) ja ensi viikolla muutan omaan yksiöön joka on paljon lähempänä työpaikkaa!! JEE :) Pääsee oikeasti asettumaan aloilleen ja suunnittelemaan vähän aktiviteetteja ja muutenkin elämää (en aio istua koneella kokoaikaa vaikka se nyt vaikuttaakin siltä, syytän motellin ilmaista WiFiä) Eli vähän yli viikko vielä tässä motellissa, jonka lattia on niin likanen et mun jalanpohjat on ihan mustat ja ainaku auto menee ohi ni tuntuu että koko talo tärisee. 

Hyvää yötä Suomi!!! Sielläki on kuulemma aika kuumat oltavat?

O-R









4 kommenttia:

  1. Mahtavalta kuulostaa Oinari!!! Siusta tulee siellä ihan PRO!!

    VastaaPoista
  2. Moikka! Oon lueskellu näitä sun Losi -postauksia kerta toisensa jälkeen, sillä haaveilen juurikin sinne työharjoitteluun lähdöstä. Oon iteki restonomiopiskelija ja vuoden päästä tammikuussa ois harjotteluuun lähtö johonki suuntaan. Ajattelinki kysellä, että oisko sulla jotain hyviä vinkkejä, että mihin/mistä/miten kannattais hakea harkkapaikkaa ja miten esimerkiksi saapi kämpän sieltä (kohtuuhintaan?). Olisin superkiitollinen jos vinkkaisit mulle jotain jelppejä! :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moikkelis moi! Losi oli kyllä mahtava kaupunki ja voisin lähtee uudestaan sinne harjotteluun jos voisin.. :) Mä itseasiassa sain harjottelupaikan ns. suhteiden kautta mutta ne hakee kokoajan uusia harjottelijoita, varmasti myös tammikuuksi! Mä en täällä viitti kertoa firman nimeä ja yhteystietoja, mutta jos annat mulle sun sähköpostin tai jos vaikka laitat mulle facebookissa yksityisviestiä (löydyn nimellä Oonariina Oinonen) ni voin kertoa enemmän! Mut oot onneks tosi aikaisessa liikkeellä, joten ehdit hyvin lähetellä hakemuksia. Ja sit jos sulla tärppää harkkapaikka ni ne yleensä auttaa sua kämpän kanssa. Siellä on tosi kallista ja munki vuokra oli 980 dollaria/kk + kaasu ja sähkö. Oli tietenkin ihan oma kalustettu yksiö ja talonyhtiöllä oma uima-allas… Ilman jenkkihenkilötunnusta ei oikeen saa mitään siellä, joten se firma takas mun vuokran ja allekirjotti sopparin yms. Vähän hankala juttu.. Mutta riippuen tietenkin missä harkkapaikka sijaitsee, kannattaa sen läheltä hakea kämppää (välimatkat on järkyttävät). Tietenkin netissä (craigslist) voi löytää ihmisiä jotka ettii kämppistä, mutta se on tietenkin riskialttiimpaa. Mutta laita mulle hei viestiä ni voin auttaa sua ja kysellä vaik miten se mun harkkapaikka ottaa harjottelijoita! :)

      Poista
    2. Pistin sulle viestiä, meni varmaan sinne muut -kansioon :-)

      Poista