Sivut

8.4.2013

Jenkkeihin ei niin vaan matkusteta



Tänään oon ollu erityisen ahkera kaikissa muissa asioissa paitsi koulujutuissa. Muillekin tuttua..? Oon hoitanu monta työharjoitteluasiaa ja soitellu miljoona eri puhelua ja käyny tärkeitä papereita läpi. Ihme ku en vielä alkanu imuroimaan tai pesemään uunia. Katon kyllä Harry Potteria samalla...

Ajattelin tässä kerrata mitä kaikkea mun täytyy hoitaa tämän ja ensi kuun aikana, jotta muutkin näkee miten stressaava kevät mulla on edessä.. Eli teen työharjoittelun palkattomana (ihanaa?), mutta onneksi saan KELA:n täyden opintorahan ja asumislisän + HAAGA-HELIAn matkatuen, joka on yhteensä n. 1900e. Sitten tietenkin omilla suurilla säästöillä olisi kans tarkoitus rahoittaa harjoittelua.. Voin laittaa tilinumeron jos joku tuntee suurta iloa antaa mulle avustusta. :)

Haen sponsoritukea American  Scandinavian Foundationilta, joka auttaa mua hankkimaan J-1 Viisumin (ns. työharjoitteluviisumin) ja muutenkin avustaa mua kaikessa. Sinne pitää lähettää KAIKESTA ja mä tarkoitan todellakin KAIKESTA kopio, joten skanneri kuumaksi. Ja seuraavaksi listaa TO BE DONE..

Papereita, passikopioita, teetä..

1. Työharjoittelusopimuksen skannaus jenkkeihin ja allekirjoitus. DONE
2. Työsoppari koululle ja samalla Haaga-Helia Travel Grant-lomake (koululta 1700e+250e matkatukea) DONE
3. Opintotoimistoon ilmoitus työharjoittelusta ja ne lähettää opintotukilautakunnalle suostumuspyynnön DONE
4. KELA:n ilmoitus lisäopintotukihausta ja tuloksen raskas odottelu... DONE but still waiting
5.Vakuutukset kuntoon (ja niistä tietty englanninkielinen kopio)
5.Omasta säästötilistä kopio (että pystyn elättämään itseni harjoittelun ajan)
6. Kopio passista, tiliotteesta, vakuutuksista, KELA:n ja HAAGA-HELIAn tuista, opintopisteistä, koulun rehtorin suosittelukirje
7. 10-sivuisen Application Packagen täyttäminen, jossa kysytään mm. menenkö harrastamaan terrorismia maahan. ÖÖ TODELLAKI??? DONE
8. Foundationin Skype-haastattelu (etten oo terroristi)


SITTEN ALKAA VIISUMIN HAKEMINEN

1. DS-7002 lomakkeen allekirjoitus (työnantajan lomake mun työtehtävistä ja mä allekirjoitan ja hyväksyn)
2. DS-2019 eli J-1 Visa-lomake. Tää oli tää ns. työviisumi.
3. DS-160, United States Embassy's Visa Application 105e
4. Student & Exchange Visitor Information System (SEVIS) Form 140e
5. Kuumottava haastattelu USA:n lähetystössä Kaivopuistossa. Tuttu paikka ennen vaihtarivuotta. 

Ja tässähän ei ollut tosiaankaan kaikki mitä pitää tehdä ennen harjoittelua, mutta teen muista erillisen postauksen ku tämäkin on jo sekava ja pitkä... Jos jaksoitte lukea niin AWESOME!!

Joudun siis maksamaan siitä että pääsen tekemään ilmaiseksi töitä Yhdysvaltoihin. Ironista? Mutta oma oli valintani ja en kyllä lähtis minnekään muualle vaikka tämä paperisota on aikamoista hermoilla ja mielenterveydellä leikkimistä. 

Voisin palkita itteni tällä.. Kuva on kylläkin jouluna otettu. Damn.

Kuulemisiin jos selviän tästä hengissä.

Losissa ei tämmösiä vaatteita tarvita... ;)

O-R


1 kommentti:

  1. "Voisin palkita itteni tällä.. Kuva on kylläkin jouluna otettu. Damn." hahaha:D

    VastaaPoista