Sivut

22.1.2014

Koulujuttuja

Istun sohvalla kone sylissä ja katson Arman ja viimeinen ristiretki- ohjelmaa telkkarista. Join äsken kaksi lasillista maitoa että uni tulisi paremmin ja nopeammin (eikä kello 3.00 aamuyöllä). Toisaalta nautin näistä rennoista ja stressittömistä koti-illoista sillä kohta alkaa sellainen koulustressipanostus ettei mitään rajaa.

Valmistuakseni matkailun ammattilaiseksi, restonomiksi, tarvitsen yhteensä 210 opintopistettä (op) ja tällä hetkellä mulla on 138op ja 30 op tulossa työharjoittelusta (raportti pitäisi palauttaa..), eli yhteensä 168 op. Eli jos laskin oikein ja olen opinnoistani kärryillä, multa puuttuu vielä 27op kursseja ja 15op opinnäytetyöstä. En lähtenyt AMK-vaihtoon, joten joudun ottamaan 12op kursseja jollain muulla kielellä kuin suomeksi. Eli englanniksi. Kevääksi mulla on näillä näkymin 24op kursseja ja ensi syksynä olisi luvassa opinnäytetyö (JEE…) ja joku 3op kurssi. Ellen sitä jaksa tehä nyt keväällä. Katsoo nyt miten raskas kevät tästä on jo tulossa.

Tänä keväänä mun lukujärjestys näyttää tältä:

  • yksi ainoa pakollinen kurssi Työyhteisön kehittäminen (3op), 
  • kaksi opinnäytetyökurssia (3op), 
  • Baltic Studies in Estonia in English (3op), 
  • Ensiapukurssi (3op)
  • Sustainable Tourism in English (12op)  
Kouluahan mulla on tiistaista perjantaihin pari tuntia päivässä, joten ainakaan ei voi täydestä lukujärjestyksestä puhua, mutta senkin edestä raporttien kirjoittamista ja oppariin valmistautumista. Täytyy jotenkin kehitellä joku päiväkohtainen lukujärjestys ettei tästä keväästä tule taas sellainen "teen ton jutun kohta koska ei tarvi mennä kouluun niin voin jäädä kotiin nukkumaan". Jos jollain teistä on hyvä idea omaan ajanhallintaan, olen avoin uusille ideoille! 

Toivottavasti pääsitte kärryille mun opinnoista! 

Terveisin, tuleva matkailun ammattilainen Oonariina


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti