Sivut

13.7.2013

Buenos tardes!

Eräänä päivänä töissä kuuntelin kuinka kolleegani puhui puhelimessa espanjaa asiakkaalle. Silloin mulla välähti. Mäki haluun opiskella espanjaa! HETI! Google esiin ja "language lessons in Tarzana, CA" hauksi. Ajattelin että joo no tuskin täällä missään lähellä on mitään kursseja, kunnes löysin potentiaalisen sivuston ja toimisto sijaitsee alle viiden minuutin kävelymatkan päässä toimistolta! Bien! Yrityksen nimi on Language Door ja ne järjestää jopa suomenkielen kursseja! Ehkä voisin mennä vapaaehtoiseks opettajaksi? Ehkä en.

Uudella vihkolla, sanakirjalla ja Happy-penaalilla pääsee vauhtiin! :D 


Soitin reippaana tyttönä sinne ja kerroin innostuksestani opiskella kieltä ja siellähän oltiin vielä innokkaampia kuin minä! Kysyivät mun kielitasoa ja vastasin että osaan sanoa: "yksi olut, kiitos" ja "hyvää päivää" niin ehdottivat alkeiskurssia :D

Tunnit on joka tiistai 18.15-19.45 kahden kuukauden ajan, jonka jälkeen mua voi sanoa meksikolaiseksi lattarikuningattareksi. Oon tosi innoissani (vaikka koulussakin sitä tietenkin olisi voinut opiskella) mutta täällä mulle tuli ensimmäistä kertaa oikeasti inspis lähtee opiskelemaan sitä. Ehkä senkin takia koska täällä on niin paljon latinoita ja joka puolella puhutaan espanjaa,  joten pidän tätä tempausta myös sopeutumisena ympäristöön!

Jorgekin on iloinen ku kohta puhun sen kieltä :)


Tällä viikolla oli eka tunti ja menin reippaana suomalaisena melkein 30 minuuttia etuajassa "etten vaan myöhästy" ja ahmin ilmaisia Menthos-karkkeja odotellessa. Meitä on tunneilla neljä joten intensiivinen kurssi tulossa! Mulla on etu siinä mielessä että osaan sanoa R-kirjaimen ja oon opiskellu ranskaa koska ne kaks kieltä on tosi samantapaisia kieliopiltaan. Mutta oon ainoa joka ei oikeesti osaa eikä ymmärrä kieltä ollenkaan.

Askel askeleelta eteenpäin!

Okei no jotkut sanat on helppo kääntää englannista...

Opettaja on alkujaan Boliviasta ja täällä on paljon meksikolaisia joten me opetellaan Latin America espanjaa, joka jonkin verran eroaa Espanjassa puhuttavasta espanjasta lausunnaltaan! Kui siistii! :D

Opin muun muassa että Amarillo on espanjaksi keltainen. Ja että Me llamo Oonariina! Tästä se lähtee!

Viikon omakuva.. Mites tästä naamasta sais latinon? 

Pakko mainostaa Fresh&Easy-ketjua. 8 palaa sushia, iso pullo jääteetä ja hedelmäsalaatti 4 EUROA. Ja ihan mahtavan hyvää. Ah. 


Hasta luego amigos ja ihanaa viikonloppua kaikille!

Ps. Maailman parasta 20-v synttäriä yhdelle tytskälle joka lukee tätä toivottavasti ;) <3 

To-be-latin-queen O-R




2 kommenttia:

  1. Aaaah ihanaa kiitos mursu! <3 :D pieni latinolaiseni! Ja oon aiiiika kateellinen noista susheista! -Saranda

    VastaaPoista
  2. <3 jos susheja vois lähettää postissa ni lähettäisin niitä sulle sata !!!

    VastaaPoista