Sivut

11.7.2013

Tarzanan tuulet

Olisin heti halunnut tehdä postauksen mun uudesta kotikaupungista Tarzanasta, mutta ajattelin ensiksi asua täällä hetken ja muodostaa mielipiteeni paikasta ennenkuin alan kirjoittamaan. Nyt oon asunut täällä tasan kuukauden (jo??) ja voin hyvin mielin alkaa kirjoittamaan, joten here it comes!




Tarzana on noin 40 000 ihmisen kaupunki Los Angelesissa ja nimetty piirroshahmo Tarzanin mukaan, how cool! Lähikaupunkeja on mm. Encino ja Sherman Oaks (työpaikka sijaitsee siellä). Täältä on hyvät liikenneyhteydet melkein kaikkialle, vaikkakin joskus ruuhkissa joutuu istumaan. Töihin menee onneksi vaan 15-25min bussilla (mikä on tosi vähän näillä mittakaavoilla), kauppakeskuksille 30min  ja Hollywoodiin semmoinen tunti. Huonona puolena meneminen rannalle.... Esimerkiksi yhtenä päivänä Santa Monican rannalta kotiin meni 3 tuntia. Vähän yllätti välimatkat :D

Auto täällä olisi ehdoton, mutta kyllä minä suomalaisella sisulla ja paikallisella matkakortilla pärjään!

Tarzana ei sijaitse Los Angelesin keskustassa, rannalla tai kovinkaan lähellä Losin keskustaa vaan enemmän Pohjoisessa ja sisämaassa. Sen takia täällä on KUUMA. Siis tosi kuuma. Täällä ei tuule ja klo 9.00 aamulla on jo yli 30 astetta lämmintä. Ilmastointi pitää olla kokoajan päällä, päivin ja öin. Ei oo ainakaan farkkuja tarvinnut käyttää kuukauteen... Onneksi on uima-allas jonne voi pulahtaa kun siltä tuntuu... ;)



Los Angelesissa n.45% väestöstä puhuu äidinkielenään muuta kuin englantia (suurimpana espanja ja filipino), joten tämä on oikein eri kulttuurien kohtaamispaikka! Varsinkin täällä Tarzanassa valtaosa on latinoita tai Afrikan amerikkalaisia. Ehkä nyt ois mun hetki alkaa opettelemaan espanjaa? Que pasa amigo? Uno cerveza! Bien.

Oon tuntenu oloni turvalliseksi, vaikkakin moni pelottelee ettei yksin saisi pimeällä kulkea ja täällä voi olla pelottavaa porukkaa.. Mutta missä nyt ei olisi? En tietenkään passi ja rahat kourassa tuolla kujilla huutele menemään pimeällä, mutta en nyt tänne kämppäänkään linnoittaudu joka ilta. Maalaisjärjellä on hyvä mennä eteenpäin! Vai mitä?

Varsinkin kun ottaa arskat päässä vessassa kuvia :D (ps. toi on mun ainoa peili kotona)

Ensimmäinen kuukausi Tarzanassa on siis mennyt uusia tuulia (ei ole tuulta..) haistellen, julkiseen liikenteeseen tutustuen, työkuvioihin tottuen ja ehkä vähän liikaa shoppaillen..... Mutta kaikenkaikkiaan oon viihtyny paremmin kuin hyvin! Naapureista ei kuulu ääniä (ne varmaan vihaa mua ku joskus hoilotan youtubesta karaokebiisejä täysillä:D), oon alkanu tottua kuumuuteen, työt sujuu ja ruoka on hyvää. Mitäs muuta sitä tarvii?!

Aamulla bussia odotellesa huomasin että tänään oli ekaa kertaa pitkään aikaan PILVINEN päivä, voitteko uskoa?? :) Kuvassa lempikauppani VONS josta saa hyvää ruokaa hyvin alennuksin mun kantiskortilla.




Until next time,

Oonariina


6 kommenttia:

  1. shoppailupostaus !!!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, tulossa!!! Voisin tehä semmosen kahen kuukauden shoppailut samassa :D tulis aika pitkä postaus..

      Poista
  2. voi kuinka kaipaankaa takas sinne lämpöön. ei houkutele nää ilmat ku täällä 19 astetta.. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. voiii eii! Kauan oot ollu nyt Suomessa?

      Poista
    2. kohta kolme viikkoa! on täällä ollu välillä iha hyviäki ilmoja mut mielelläni siirtyisin taas käyttää sortseja ;)

      Poista
    3. joo mä oon kuullu et siel on iha lämmintäki jopa! Koita pärjäillä siellä ;)

      Poista