Sivut

30.9.2013

Oonariina the tyylilyyli

En pidä itseäni kovinkaan tyylikkäänä mimminä. En ole luultavasti vieläkään löytäny mun omaa tyyliä. Ehkä joskus aikanaan. Seuraan muotiblogeja mutta en etsi niistä inspiraatiota. Inspiraatiota saan jos näen kaupassa kivannäköisen vaatekappaleen. Harvemmin mietin onko tämä nyt muodissa vai ei, hankin sen jos tykkään siitä (ja jos se on halpa tai alennuksessa).

MEKOT JA KORKKARIT 

Olen pienestä pitäen tottunut pukeutumaan mahdollisimman mukavasti. Jalkapalloharrastuksen aikaan mun vaatekaapissa oli lökäreitä, huppareita, treenipaitoja ja lenkkareita. Siitä jäi tietynlainen mukavuudenhalu vapaa-ajan pukeutumiseenkin. En oo koskaan ollut mikään tyttömäinen tyttö, vaan enemmänkin converse-farkku-huppari-tyttö. Sillä linjalla mennään vieläkin. Tottakai kun on kyseessä juhlat tai bileet, mekko päälle ja korkkarit jalkaan! Mutta ei ikinä vapaa-ajalla.

Ulkomailla mekkoja tulee käytettyä paljon, mutta esimerkiksi täällä Losissa olen kerran käyttänyt mekkoa. Ja toin niitä varmaan 10 mukanani. Olen tullut pikkuhiljaa siihen tulokseen että, ehkä ne ei vaan oo mun juttu. Onneksi iskän matkalaukussa oli tilaa joten mekot ovat toivottavasti rantautuneet Suomeen odottamaan parempia aikoja. Kiitti isi!

Mun lempparimekko joka sopii kaikkeen. Juhlaan ja arkeen. Lempparikorkkarit on ehdottomasti kiilakorot, emmä piikkikoroilla edes uskaltaisi lähteä ihmisten ilmoille.

CONVERSET

Voisin kesät talvet kulkea Converseissa ja mulla on niitä varmaan viidet parit. Joskus ostan samanväriset kaappiin odottamaan jos jostain löydän halvalla. Muistan edelleenkin mun ensimmäiset Converset jotka löysin varmaan yli 5 vuotta sitten kirpparilta kahdella eurolla. Ne oli suht käyttämättömät ja mä taisin kuluttaa ne niin puhki, että pohja lähti irti ja kankaaseen tuli pari isoa reikää. Siitä meidän yhteinen taival alkoi.

Conssit talvella

Conssit kesällä

FARKUT ja LEGGINGSIT

Farkut on aina ollu mun juttu. Niitä on vaan maailman inhottavinta sovitella saatika oikeasti löytää hyvät ja istuvat, jotka ei purista eikä oo liian pitkät. Pari vuotta sitten löysin myös leggingsien ihanuuden. Okei, moni (varsinkin miehet) mieltää ne kalsareiksi, mutta mun mielestä ne on tosi kivat tunikan tai pitkän neuleen kanssa. Huono puoli niissä on, ettei huomaakaan kun lihoo tai muuten vaan levenee. Koska ne leggingsit levenee sun kanssa. Farkut ei. Suomen ilmastossa leggingsit on mahtavat, koska voi tosiaan käyttää muitakin vaatekappaleita kuin farkkuja.

Parhaat talvikengät ikinä. Biancosta pari vuotta sitten. Takki ja farkut kirpparilta.

Ballerinat, farkut ja pusero kirpparilta. Laukku Bershka.

ALENNUSMYYNNIT

Mä en oo kovinkaan merkkitietoinen ihminen. Lempparivaatteet yleensä löytyykin halvoista ketjuliikkeistä (tai sitten kirpparilta) ja hyvin usein alennusmyynneistä. Oon oikea tarjoushaukka. Hyvän maun rajoissa kuitenkin. Välillä palkitsen mun kirppari-ale-haahuilun ostamalla Guessin laukun, joka ei sovi mun tyyliin. Huoh. "Mutta se on silti ihana. Ja se oli alennuksessa."

KIRPPUTORIT 

Kirpputorien avulla oon päässyt kokeilemaan kaikenlaisia tyylejä, ostamaan vaatekappaleita joita en ikinä ostaisi kaupasta. Mua ei haittaa yhtään jos ostan viidellä eurolla korkkarit joita käytän kerran jonka jälkeen ne jää kaappiin pölyttymään. Vien ne seuraavalla kerralla itse kirpparille myyntiin. Kyllä harmittaisi jos ostaisin kalliit Vagabondin korkkarit jotka jäisi sitten käyttämättä. Tottakai kirpputoreilla haahuilu tarkoittaa sitä, että ei saa olla "tänään mun on pakko löytää ne farkut!!!" - asennetta. Koska sä et ikinä löydä niitä. Ne löytää joskus kun tarpeeksi koluaa ja käy eri kirppareilla tarpeeksi usein. Sattuman kauppaa siis. Se siitä tekeekin mielenkiintoisen harrastuksen.

Harmittaa kun täällä Losissa samanlaista kirpparikulttuuria ei ole (tai sitten en ole vain löytänyt hyviä paikkoja) vaan enemmän UFF- tyylisiä Second Hand- kauppoja. Niistäkin olen joitain hyviä löytöjä tehnyt.

Huivi, mekko ja takki kirpparilta. Kengät Dinskosta alennuksesta.

LOS ANGELES- TYYLI

Losissa oon mennyt eniten ehkä tämmösellä linjalla:


Läpökkäät tai ballerinat, farkkushortsit, t-paita, joskus "viileämpinä" aamuina neule. Siinäpä se. Toimistolle sitten mukaan huppari ja pitkät housut, koska siellä vasta pakkanen onkin. Farkkuja olen täällä käyttänyt ehkä 5 kertaa. Ei vaan pysty tässä kuumuudessa! Toisaalta olen jo tottunut tähän ilmastoon, joten hiki ei virtaa enää samalla tavalla kuin alkuaikoina. Huh, onneksi.

Siinä pientä postausta mun "tyylistä" ja lempivaatteista. 


Tyylikästä alkavaa viikkoa kaikille! 

Fashionista Oonariina






4 kommenttia:

  1. Moi! Voi miten suloisen naiselliselta näytät mekossa. Ihana mekko ja tyttö! Voi kumpa olisi mekkokulttuuri voimassa, mutta ei, nyt on ja ollut jo vaikka kuinka kauan myös naisilla housut. Kaikilla housut. Tiedätkö Oonariina, että kun minä menin ensimmäiseen toimistotyöhön vuonna 1965, eivät naiset saaneet pitää housuja, siis pitkiä. Ja se oli ihan luonnollista. Tämä on historiaa mutta tulevaisuus voi tuoda mekot(vaihtoehdoksi) naisille, vielä! Ja vielä, miten kiva on katsella sinun esittelemiä kirppari vaatteita. Sieltä löytyy oikeita aarteita täydentämään kaupasta ostettuja. Sekin valkea takki ja huivi mm. ovat tosi nastoja. Sinä osaat myös kantaa vaatteita ja saat ne näyttämään hyviltä. Hyvä Oonariina! (-:mummi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hihii kiitti mummi! Muakin välillä harmittaa ku en osaa käyttää mekkoja, mutta ehkä joskus vielä! Välillä on kiva olla naisellinen ;) Terkkuja!!

      Poista
  2. Näytät aivan mahtavalta :) seuraavaa postausta odotellessa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kivasta kommentistasi! Kohta tulee seuraavaa postausta :)

      Poista