Sivut

30.10.2013

Your face is beautiful

Hei kaikki! Terveisiä sohvan pohjalta nenäliinojen ja teekuppien seasta. Sain elämäni ensimmäisen saikun! :( Kävin eilen maanantaina "Minute Doctor"- nimisessä pikapäivystyksessä ja sain parin päivän sairasloman ja neljä erilaista lääkettä. Tavallista ibuprofeiinia, C-vitamiinia ja kaksi jotain kurkkukipulääkettä. En tiedä. Mutta kaipa ne auttaa. Nyt mulla on koko päivä ollut aikaa vaan OLLA. Ei ole tietenkään kiva yskiä keuhkoja pihalle ja niistää minuutin välein, mutta kuitenkin. 

On ollut myös aikaa kirjotella postauksia ja tämän päivän aiheeksi valikoitui niinkin ihana aihe kuin kauniit kasvoni. Kun tulin vaihdosta takaisin Suomeen kesällä 2009, mun naama alkoi syystä tai toisesta kukkimaan. En tiiä oliko kyseessä Amerikan niin-terveellinen-ja-ravinteikas ruoka vai mikä, mutta menin iholääkärille ja mulle todettiin akne. Ei paha, mutta akne kuitenkin. Sain voiteita ja vanhojen tansseihin mennessä iho oli ihan ok kunnossa. Siitä lähtien ihon kunto on vaihdellut tosi hyvästä tosi huonoon enkä ole oikein kunnolla saanut selville että mikä sen laukaisee. Ruoka, ilmasto, stressi?

Ennen harjoittelua päätin hoitaa asian kuntoon ja mennä uudestaan samalle iholääkärille näyttämään naamaani. Lääkäri antoi kunnon suun kautta otettavat lääkkeet sekä voiteet ja sanoi että näillä pitäisi ihon parantua. Seuraavassa kuvasarjassa näätte mun kasvojen kuuden kuukauden aikana tapahtuneen muutoksen. Söin kaksi kuukautta "ihopillereitä" ja hoidin ihoani päivittäin rasvoilla ja liuoksilla. Miltäs näyttää? Mua ei yhtään pelota laittaa tällaisia kuvia, koska ei kenenkään iho ole täydellinen. (viimeinen kuva on tänään otettu flunssanenä-kuva, pahoittelen valaistusta)




Se on se aurinko. Aina kun olemme olleet Thaimaassa tai muuten vain saanut aurinkoa, iho näyttää heti paremmalta. D-vitamiini. Sitä mun iho tarvitsee! Mun täytyy siis muuttaa jonnekin missä aurinko paistaa vuoden ympäri. Okei toi oli ihan mun oma tilanneanalyysi. Kyllä ne lääkkeet auttoi. Käytän edelleen rasvaa ja liuosta päivittäin. Kunhan täältä kotiudun, ajattelin käydä iholääkärin luona näyttämässä taas kerran naamaani ja keskustelemassa menetelmistä joiden avulla iho pysyisi Suomen pimeydessäkin hyvässä kunnossa... It's only a wish. 

Minä jatkan "sairastamista" (kävin kyllä äsken viemässä pyykit pesuun) ja lämpimän teen litkimistä! 

Hyvää viikkoa sinne Suomeen!

Pusuja, Oonariina



2 kommenttia:

  1. Aivan ihana iho ja miten kaunis ;);) :D :D :P sopisit hyvin jonkin kauneustuotteen mannekiiniksi ;) :)
    Terveisin salainen ihailija ;) :) :D D::D

    VastaaPoista