Sivut

20.11.2013

Busy life in Erie

Helloo pitkästä aikaa!

Eilen maanantaina käytiin synttäreiden kunniaksi illalla syömässä Red Lobsters- ravintolassa ja otettiin parit drinksut... Oli jotenkin outoa juoda alkoholia koska täällä ikäraja on 21 ja näille mä oon varmaan vieläkin se 16-vuotias pikku-Oonariina. Mulla oli ihana isäntäperhe ja tuntuu että mikään ei ole muuttunut. Tarjoilijana meillä oli mukava nuorehko tyttö joka kysyi mistä päin maailmaa olen kotoisin, vastasin että Suomesta ja ette ikinä arvaa mikä tytön vastaus oli. "Ohhh, is that like near Aruba?" ARUBA? Oikeesti. Oon kuullu kaikenlaisia tarinoita Suomen sijainnista mutta taisi tämä tyttö vetäistä pisimmän korren tällä kertaa.

Jenkeissä on pakko pysyä kiireisenä, muuten olet laiska tai saamaton tai muuten vaan outo. Esimerkiksi isäntäperheeni isä jäi eläkkeelle tänä vuonna ja on keksinyt töiden tilalle niin paljon muuta tekemistä että ei herranjestas. Kokoajan liikkeessä, joka päivä jotain menoa ja kiirettä ja aikatauluja ja kokouksia ja tapaamisia ja kuka ties mitä kaikkea ihmeellistä. No onneksi mä oon sellainen menijä että kun alakerrasta kuuluu kovaääninen "OONA LET'S GOOOOOOOO!!!!", niin mä oon valmiina jo lähtemään minne tahansa. Vaihtarivuonna oli sama juttu, kävin vain välissä koulussa ja treeneissä. Uskon myös kiireen johtuvan myös siitä että paikkoihin täytyy mennä aina autolla ja paikat ovat aina eri puolella kaupunkia. Sen takia asioiden hoitamiseen voi mennä kokopäivä. Ei se mua haittaa, tykkään istua autossa ja katsella maisemia.

Brutus vähän säikähti salamaa...

Brutus tykkää myös nuolla mun naamaa... Tai antaa pusuja emmä tiiä..

Jenkkien joulumainoksia! 


Käytiin tiistaina nopeasti pyörähtämässä mun vanhalla koululla. Ai että tuli vanhat ajat mieleen! Siitäkin on jo viisi vuotta. Huh. Samannäköinen rakennus vieläkin. Oppilaita en tuntenut, koska vanhimmat ovat -96 syntyneitä? Hui miten nuoria. Tunnen itteni vanhaksi... 
En ehtinyt kierrellä koululla mutta näin tuttuja opettajia joiden kanssa vaihdoin pari sanaa. 

Autoselfie
Käytiin lounaalla Picasso's nimisessä sämpyläpaikassa Millcreek- ostarin lähettyvillä (Erien suurin ostari), joiden sandwichit on nimetty tunnettujen taitelijoiden mukaan. Otin Mona Lisa- sandwichin ja oli muuten herkkua! Muita vaihtoehtoja oli mm. peanut butter, PEKONI ja kinkku... Hmm mielenkiintoista... Täytynee käydä uudestaan kokeilemassa noita muita vaihtoehtoja. 

Picasso's

Pöydät olivat muodoltaan taiteilijoiden paletteja (?) joihin pystyi piirtämään liiduilla! Hyvä idea.

Losin sää houkuttaisi nyt kovasti.....

Synttäri-illallisen lisäksi sain lahjaksi Nälkäpeli-trilogian kaksi ensimmäistä osaa! Oon jo kauan miettinyt näiden
lukemista ja sain valita haluamani kirjat :) Aloitin juuri ekan osan!
En ole mikään valittaja, mutta täällä on KYLMÄ. Kyllähän Suomessakin on kylmä, mutta tämä kylmyys tuntuu jotenkin todella epämukavalta. Totuin kuuden kuukauden aikana ainaiseen auringonpaisteeseen, lämpöön ja ilman takkia kulkemiseen. Täällä en haluaisi lähteä edes ulos! Uskon että tämä on vain ohimenevä vaihe ja totun nopeasti tulevaan talveen. Toivottavasti toi mun suht ohut syksytakki riittää... Onneksi on kaulahuivi, pipo ja hanskat laukussa! Hrrrrrr. Nyt olisi kiva käydä nopeasti Losissa ottamassa vähän aurinkoa.... Ehkä unissani....

Nyt menen nukkumaan, huomenna taas "kiireinen" päivä edessä. Ootan myös että Caesar- kisuli tulisi tuolta ovesta nukkumaan mun jalkopäähän, lämmittää kivasti.

Mahtavaa keskiviikkoa kaikille!!!!

Oonariina

4 kommenttia:

  1. Suuri taiteilija Mona Lisa

    VastaaPoista
  2. Onnet vielä synttäreistä :) tervetuloa vaa Suomeen, täällä pohjosessa nautitaan -10 asteen lämmöistä.. lähtis saunaan :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon! Joo tää on tällainen pehmeä lasku ennen Suomeen paluuta... Vähän pelottaa.. Mutta kiva tulla kotiin!! Koita pärjäillä siellä pakkasissa!

      Poista